Térdfájás: Életmód

 

Iránytű a
Térdfájdalomhoz
> Mi okozza?
> Mikor menjünk orvoshoz?
> Életvitel a megelõzéshez
> Vizsgálat
> Gyógyszerek
> Mikor kell mûteni?
> Egyéb kezelések
Sérülések
> Keresztszalag
> Oldalszalag
> Meniscusok

Mit kell változtatni az életvitelen a fájdalom csillapításához?

A mozgás és a fogyás lényeges része a térdfájás kezelésének különösen, ha gyulladás áll fenn.

Lényegében egy új kutatás eredményei szerint az elhízásnak elsődleges szerepe van a térd osteoarthritisének kialakulásában. A napi tevékenység - lépcsőzés, séta, székről való felállás - során a térdre ható erő 4-6-szorosa a testsúlynak. Ha az Ön túlsúlya 3 kg, a térdizületre minden lépésnél 12-18 kg-mal több erő hat.

A tornagyakorlatok több módon fejtik ki jótékony hatásukat az izületre - erősítik az izületet körülvevő izmokat, és mozgás közben több izületi folyadék termelődik. Az arthritis-es térdfájástól szenvedők 3 fő típusú gyakorlattal enyhíthetnek panaszaikon:

  • naponta végzett nyújtó gyakorlatok a mozgás terjedelmének növelésére.
  • könnyű súlyokkal ill. szalagokkal végzett erősítő gyakorlatok .
  • könnyű aerobik sétával, úszással, vagy vízi aerobik hetente legalább három alkalommal az izmok tónusának fokozására és a test általános állapotának javítására.

Az egyénre szabott tornagyakorlatok célja a fájdalom és a panaszok megjelenésének megelőzése. Érdeklődjön orvosánál vagy fizikoterapeutájánál az Önnek legmegfelelőbb gyakorlatokról!

Szeretné tudni, hogyan szüntetheti illetve elõzheti meg kínzó térdfájását?
Keressen fel engem most: hagymasi@ortopedus.hu