Térdfájás: Gyógyszerek

Milyen gyógyszerekkel csillapíthatjuk az egyszerű térdfájást?

A gyulladásgátló szerek, mint az ibuprofen vagy a naproxen gyakran használt gyógyszerek a torna mellett a fájdalom okának gyógyítására. Bár a gyulladás a szervezet természetes válasza a sérülésre vagy a túlterhelésre, ilyenkor olyan enzimek és vegyületek termelődnek, amelyek irritálnak és fájdalmat okoznak. A gyulladásgátlók csökkentik az immunrendszer reakcióját, ezáltal csökkentik a duzzanatot és a fájdalmat. Ezek a gyógyszerek bármilyen eredetű térdfájdalom esetén használhatók.

Bizonyos eseteknél, mint az előrehaladott izületi gyulladás, ( nagyon végső esetben ) az orvos gyulladásgátló steroidinjekciót adhat a térdizületbe. Ezek az injekciók helyileg csökkentik a gyulladást anélkül, hogy a szervezeten keresztül jutnának a probléma helyére. Steroidinjekciókat általában akkor alkalmaznak, ha a gyulladásgátló szerek nem elegendőek. Fontos tudni, hogy a szalagokban kikristályosodnak, s sokszor szalagszakadás kiváltó okaként szerepelnek.

Az újabb gyógyszereket olyan osteoarthritis-es fájdalom esetén alkalmazzák, amikor a torna, az életmód változtatás és több gyulladásgátló szer ellenére is súlyos panaszok állnak fenn. Ezek a gyógyszerek a hyaluronsav összetevőit tartalmazzák, amely az izületek természetes síkosító anyaga. Ezeket a sűrű folyadékokat vastag tűvel kell beadni a térdizületbe, ezért érzésteleníteni kell a bőrt és az izületet. A gyógyszereket kúraszerűen adják - ez 3-5 injekciót jelent hetente. Fájdalomcsillapító hatásuk általában hasonló a standard gyulladásgátlókéhoz. Nem irritálják viszont a gyomrot, és egy kúra hatása kb. fél évig eltart. Még nem teljesen tisztázott, hogy ezek a gyógyszerek hogyan fejtik ki fájdalomcsillapító hatásukat. Néhány kutató szerint tápanyagot biztosítanak a porc számára, míg mások úgy vélik, a fájdalmat csupán azáltal enyhítik, hogy síkosítják a felszínt, és megint egy másik elmélet szerint valamiképpen csökkentik a gyulladást az izületben. Mindenesetre működnek, a vizsgálatok azt mutatják, hogy a betegek 56-87%-a jobban érzi magát egy vagy két kúra után.