Térdfájás: Mikor forduljon orvoshoz?

Mikor menjünk orvoshoz?

Ha az akut sérülés - síelés közben megcsavarodott a térde - súlyos fájdalommal jár és az izület megduzzadt, azonnal keressen fel egy orvost! Ha a fájdalom mellé nem társul duzzanat, és a járást nem nehezíti jelentősen, akkor várhatunk 1-2 napig, mert lehet, hogy magától gyógyul a sérülés.

Az esetek többségében a betegek folyamatos és elhúzódó fájdalomról számolnak be. Ilyen esetben, ha a fájdalom duzzanattal is társul, keressük fel orvosunkat, hogy kizárhassuk a gyulladást vagy a sérülést. Akkor is érdemes orvoshoz fordulni, ha a fájdalom nem jár duzzanattal, de a mindennapos tevékenységben korlátoz. A gyógyszeres kezelésen felül sok lehetőség van a térdfájdalom enyhítésére. A torna - ez lehet séta vagy víz alatti aerobik - kitűnő az enyhébb térdfájás kezelésében. Fontos, hogy olyan gyakorlatokat válasszunk, amelyek nem terhelik meg a térdet, mint a kocogás. Az orvos javaslata alapján fizikoterapeuta vagy gyógytornász segítségét is kérhetjük, akik megtanítják a térd körüli izmok erősítésére szolgáló legjobb gyakorlatokat. Tudni kell, hogy a súlyfelesleg fokozott terhet jelent a térdizületek számára, ezért túlsúly esetén néhány kilogrammos fogyás is enyhítheti a panaszokat.